Næringsseminaret “Det søte liv”

NM i Honning, god stemningn (Foto Trude Henrichsen)

Næringsseminaret Det søte liv

Næringsorganisasjonen HANEN inviterer i anledning NM i Honning til fagseminar med et tydelig kommersielt tilsnitt. Vi tilbyr et næringsseminar for produsenter/næringsbirøkter. Seminaret er en del av finaledagen fredag 24.januar. Seminaret avholdes fra 0930 til 1330. Det serveres lunsj 1130.

Seminaret er for birøkter som ønsker å lære mer om alt rundt det å selge sin egen flotte honning. Valg av salgskanaler og salgsarenaer, prising, hvordan velge et godt design, hvordan kommuniserer jeg om mitt produkt, blant mye mer.

Det vil være bedriftspresentasjoner fra kjente birøkter i Norge, NorgesGruppens ansvarlig for lokalmat, Eivind Haalien kommer og det gjøre også designer June Grodatter Trygvasson. MatPrat med sin kampanje for norsk honning kommer og forteller om hva norske forbrukere tenker og ikke minst kommer Innovasjon Norge og forteller om hvor det kan være penger å hente.

Seminaret vil ledes av daglig leder Bernt Bucher Johannessen i Næringsorganisasjonen HANEN som har solid erfaring med å løfte norsk ost og sider fram til norske forbrukere.

Program

  • Introduksjon: Hvorfor i all verden selge honningen selv? ved Bernt Bucher Johannessen, HANEN
  • Bedriftspresentasjoner med fokus på salgskanaler
  •  Bedriftsutviklingstema
    • Salg gjennom dagligvare og merkevarebygging ved Eivind Haalien, ansvarlig for lokalmat og spesialitet i NorgesGruppen
    • Design på produktet, på nettsiden og på standen ved designer June Grodatter Tryggvason, eier av FrekkStrek
    • Kommunikasjon på nett og i SoMe ved Elin Hodne, digitalt ansvarlig i HANEN og utvikler av Honninglandet.no
    • Forretningsmessig utvikling gjennom støtte og råd fra Innovasjon Norge ved Nadja Hartikkala og Beret Mette Haga fra Innovasjon Norge
    • Hva sier den norske forbruker om norsk honning? ved Anne Zondag og Gunnar Thoen fra Matprat

Oppsummering: Veien videre for norsk honning ved Bernt Bucher Johannessen